Serviceaftale

Få frihed med en serviceaftale
Få fuld kontrol over dine vedligeholdelsesomkostninger med en serviceaftale hos os. En fast månedlig betaling dækker alle service, vedligeholdelse, originale reservedele og meget mere. Med vores serviceaftale får du nemlig 100% økonomisk tryghed og nul bekymringer om, hvordan hverdagen skal hænge sammen, hvis bilen skal på værksted. Her er alle serviceeftersyn, reparationer, reservedele og lånebil indeholdt i prisen.
Dine fordele
Du kan tegne en serviceaftale indtil din bil er 8 år gammel. Det giver dig samme tryghed i alle 8 år, som hvis din bil var helt ny. Med en serviceaftale, overtager vi ansvaret for at din bil serviceres efter producenternes regler. Vi udfører alle de planlagte serviceeftersyn, og vi skifter alle originale dele, der er slidt eller gået i stykker. Det betyder, at din bil altid er toptrimmet både funktions- og sikkerhedsmæssigt. Oveni er du sikret den bedste gensalgsværdi, den dag du vælger at sælge bilen.

Hvad indeholder en serviceaftale?
- Alle service eftersyn jf. bilens servicehæfte inkl. forbrugsstoffer og originale reservedele
- Reparation og udskiftning af mekaniske dele og udtjente sliddele
- Vejhjælp i hele Europa*
- Udskiftning af pærer og viskerblade imellem service eftersynene
- Opfyldning af motorolie og kølervæske imellem service eftersynene
- Lapning af hjul ved punktering
- Reparation af stenslag i forrude
- Lånebil ved servicebesøg
- Aircondition service
- Alle udgifter i forbindelse med periodesyn inkl. synsgebyr
* Vejhjælp: Toyota dækker i 48 europæiske lande inklusive Danmark
Tilvalg til serviceaftalen
- Hjulskift og opbevaring af sommer/ vinterhjul med rabat
Serviceaftalen inkluderer ikke
- Eftermonteret uoriginalt tilbehør samt ruder og spejle
- Vedligeholdelse af lak, karosseri og interiør
- AdBlue
- Brændstof
- Forsikring og afgifter til staten
- Nye dæk

Vejhjælp er inklusiv i serviceaftalen
Med en serviceaftale er du sikret vejhjælp ved hændelser opstået, hvis bilen svigter, men ikke ved forkert håndtering eller behandling af bilen. Det betyder at selvforskyldte hændelser ikke er dækket af vejhjælp via serviceaftalen.
Info om vejhjælp afhængig af dit bilmærke
Nykøbing F. er autoriseret Toyota værksted, mens Maribo er autoriseret værksted for Toyota plus Citroën, Opel og Hyundai.
Toyota vejhjælp
- Danmark - 80 60 66 68
- Udlandet - 45 70 27 26 62
Citroën vejhjælp
- Er din bil max. 2 år - 70 10 10 92
(Citroën Assistance) - Er din bil mere end 2 år - 54 86 98 81
(oplys kunde nr. 9800)
Opel vejhjælp
- Er din bil max. 2 år - 80 30 30 03
(Opel Assistance) - Er din bil mere end 2 år - 54 86 98 81
(oplys kunde nr. 9800)
Hyundai vejhjælp - 70 30 17 07
Hvad koster en serviceaftale?
Vi tilbyder kun én type serviceaftale hos Frimann Biler, fordi vi har samlet alt, hvad din bil har brug for i én pakke. Prisen for en serviceaftale beregnes individuelt, da dine valg er afgørende. Forventet kørselsforbrug, valg af bil og aftalens løbetid er vigtige faktorer. Du kan, med fordelagtig rabat, tilvælge opbevaring og skift af sommer-/vinterhjul 2 gange årligt, som en del af din aftale. Ønsker du et tilbud på en serviceaftale, så giv os besked - serviceaftale@frimann.nu


Serrviceaftalen er også til brugte biler
Du har mulighed for at tegne serviceaftale på din brugte bil, indtil den når en alder af 8 år. Vi anbefaler det dog kun, hvis bilen er maks. 5-6 år gammel. Ønsker du mere viden, finder du måske svar på dine spørgsmål i FAQ om serviceaftalen.
Er du i tvivl om en serviceaftale er noget for dig, så kontakt os endelig serviceaftale@frimann.nu
FAQ - serviceaftale
Serviceaftale og Toyota Relax er to forskellige ting, og samtidig et virkelig godt makkerpar.
En serviceaftale svarer til, at du abonnerer på en værkstedsservice. At din bil vedligeholdes og altid præsterer på bedste vis er vores ansvar. Vi holder dig kørende, du kender dine faste udgifter og overraskes ikke pludselig af uforudsete værkstedsregninger.
Toyota Relax er en serviceaktiveret garanti, som du aktiverer ved hvert service indtil bilen er 10 år og/ eller har kørt 185.000 km. - alt efter hvad der kommer først. Garantien dækker de dele, som groft sagt ikke hører ind under almindelig forventet slitage. Toyota Relax kræver at du overholder alle serviceintervaller og benytter et Toyota autoriseret værksted. Her betaler du for hvert enkelt service plus evt. reparationer og reservedele, som forventes ved naturlig slid af bilen.
Læs mere om Toyota Relax her
Du skriver til os på mail: serviceaftale@frimann.nu
og oplyser os om dine kontaktoplysninger, ønsker til løbetid og årligt forbrug. Du er også altid velkommen til at ringe på tlf.: 54 89 65 99
I forbindelse med fakturering af første måneds ydelse sendes en opkrævning ledsaget af en vejledning for tilmelding hos Betalingsservice.
Ja til alle vores aftaler er der tilknyttet vejhjælp.
Vores serviceaftale inkluderer bredt, fordi vi ønsker at gøre det så nemt og ubekymret som muligt at være bilejer. Derfor er alle reservedele til service og reparationer også inkluderet i aftalen.
Med en serviceaftale har du budgetsikkerhed. Her kommer ikke uventede udgifter til reparation. Har du f. eks. en månedlig ydelse på 495 kr., så er det prisen, uanset hvor meget der skal laves, når du kører bilen på værksted.
Med en værkstedskonto indbetaler man en fast månedlig ydelse f. eks 195 kr. pr. md., som genererer en portion penge til et årligt basiseftersyn mm. Men kommer der reparationer ud over dette, afregnes det separat.
Det er et aktivt valg om hjulskift og opbevaring skal være inkluderet i din aftale. Tilvælger du det som en del af din serviceaftale, vil der altid være en rabat at hente.
Lånebil i forbindelse med alle værkstedsbesøg er inkluderet i serviceaftalen. Det giver dig vished for, at du under alle forhold er mobil. Dette skal dog bestilles ved bookning af værkstedsbesøget og ikke på dagen.
Nej det er også en mulighed for dig med en brugt bil. Du kan kontakte os, hvis du er interesseret i, at vi laver et tilbud.
Du modtager en serviceindkaldelse på mail 4 uger før planlagt dato for service. Denne indkaldelse udregnes på baggrund af datoen for sidste service. Derfor er det en god idé, selv at være opmærksom på kørte km.
De fleste biler har en serviceindikator i bilen, der giver besked, når bilen har kørt antal km. svarende til fabrikkens krav om næste service.
Ønsker du at opsige din aftale, kan du kontakte os på mail serviceaftale@frimann.nu
Ja det kan du godt. Ønsker du en skræddersyet løsning for hele din flåde, så kontakt vores erhvervschef Ronni Figgé Poulsen:
Tlf.: 54 92 43 00
Mail: erhverv@frimann.nu
Når vi laver et tilbud på en serviceaftale tager vi højde for model, bilens alder, periode og ønskede km. (aftalen kan justeres løbende hvis kørselsmønster ændres).
Som en hjælp, noterer vi antal kørte km. ved hvert service og giver dig besked, hvis aftalen bør justeres.
Du sikrer dig den bedste gensalgsværdi, når du har en serviceaftale, idet bilen altid vedligeholdes efter fabrikkens forskrifter med autoriseret service. Dette gør bilen attraktiv som brugtbil.
Skal din bil på værksted, kan vi lave et tilbud på en serviceaftale, som også dækker udgifterne til dit forestående værkstedsbesøg.
For at have det bedste grundlag at træffe beslutningen på, så spørg hvad en serviceaftale koster i præcis dit tilfælde.
Du har flere muligheder her. Du kan få lavet en aftale, der passer til dig, dog maks. til din bil er 8 år, eller ved 240.000 kørte km.
Hvis din biler er under 8 år, har du mulighed for at forlænge din aftale, dog maks. til din bil er 8 år.
Har du ikke mulighed for at forlænge, tilbyder vi dig andre løsninger. Kontakt os endelig, hvis du ønsker at høre mere om dine muligheder.
Du skal sikrer dig at dit kørselsbehov passer til din aftale. Ændrer det sig, bør du få aftalen justeret, så ikke du ender med overkørte km. Samtidig gør vi vores bedste for også at være opmærksom på dette.
Hvis du ønsker at komme ud af aftalen før den aftalte periode udløber, kan det være forbundet med udgifter, hvis de indbetalte ydelser ikke dækker værkstedsudgifterne på ophørstidspunktet. Vi plejer dog at finde en fornuftig løsning.
Udpluk af værkstedsydelser
Kontakt værkstedet
Nykøbing F.

Jacob Øgendahl
Kundemodtager

Jonas Kyyrö
Reservedelschef

Lars Hansen
Eftermarkedschef
Maribo

Asger Danshøjgaard
Kundemodtager

Anders Frandsen
Værkstedschef

Brian Nielsen Gohs
Kundemodtager

Henrik Bottos
Reservedelschef