Pressemeddelelse 8. oktober 2025
Når de første udgaver af Toyotas nye elbil, C-HR+, triller ud på danske veje i starten af 2026, vil det ske som et af de første lande i verden. Danmark står nemlig med helt fremme i forreste række til at introducere Toyotas tredje dedikerede elbil.
Der resterer stadig nogle måneder, inden det sker. Alligevel løfter Toyota allerede nu sløret for startprisen på sit nye elektriske familiemedlem, der kan fås fra 299.990 kr. Her får man den forhjulstrukne Active-udstyrsudgave med den store 77 kWh batteripakke med en forventet WLTP-rækkevidde på op til 609 km samt en elmotor, der yder 224 hk.
I Active-udgaven får man som standard en perlerække af udstyr som bl.a. 18" alufælge, LED-lygter, to-zonet klimaanlæg, 14" multimedie touchskærm med integreret navigation på dansk, bakkamera, mørktonede ruder, trådløs Apple CarPlay og Android Auto, el-bagklap, nøglefri betjening, adaptiv fartpilot, sædeindtræk i delkunstlæder, ratvarme, to trådløse smartphoneopladere og den avancerede sikkerhedspakke Toyota Safety Sense 3 med adskillige aktive sikkerhedssystemer og førerassistentsystemer samt meget, meget mere.
Batteriforvarmer som standard
Som standard i alle udgaver af C-HR+ kommer også en helt ny batteriforvarmefunktion, der forbedrer opladningshastigheden under de fleste forhold, og som vil være mulig at styre både manuelt eller helt automatisk. Derudover er en energieffektiv varmepumpe også altid standard.
C-HR+ bliver også produceret med en mindre batteripakke på 57,7 kWh med en forventet WLTP-rækkevidde på op til 456 km og en elmotor, der yder 167 hk. Men den kommer ikke til Danmark til at starte med.
"Produktionen af udgaven med den mindste batteripakke vil i starten være begrænset. Vi har i Danmark derfor valgt her i starten at have fuld fokus på udgaverne med den store batteripakke, som man har mulighed for både at vælge med forhjuls- eller firehjulstræk, og som dermed understøtter C-HR+'s status som en ægte SUV," siger pressechef Anders Tystrup hos Toyota Danmark.
Netop udgaven med firehjulstræk bliver en af de mest kraftfulde familiebiler nogensinde fra Toyota. Den firehjulstrukne udgave får hele 343 hk, hvilket gør den i stand til at accelerere fra 0 til 100 km/t. på 5,2 sekunder.
Op til 1.500 kg på krogen
Det er dog ikke kun accelerationstiden, der er værd at fremhæve ved den firehjulstrukne udgave. For mens den forhjulstrukne udgave må trække en anhænger på 750 kg, er det tilladt at spænde en anhænger på 1.500 kg efter den firehjulstrukne udgave af C-HR+.
Mens den forhjulstrukne udgave af C-HR+ udelukkende kan fås i udstyrsudgaven Active - og med mulighed for tilvalg af 20" alufælge - kan den firehjulstrukne udgave fås både i udstyrsvarianten Active og topudgaven, Executive. Her får man udover firehjulstrækket og de ekstra hestekræfter som standard også 20" alufælge, sortlakeret bitone tag, 360 graders panoramakamera, intelligent parkeringsassistent, sæder i kunstlæder, digital nøgle, indbygget 22 kW oplader og el-justerbart førersæde.
Det er muligt yderligere at tilvælge panoramaglastag og et premium JBL-lydanlæg med ni højttalere i en særlig pakke.